Opel Astra H a apărut în 2004 şi
a însemnat pentru Opel o schimbare destul de mare în clasa
compactă. În primul rând s-a trecut de la platforma GM2700/3000,
folosită la vechile generaţii, la Delta, o platformă mult mai
actuală ca şi concept. Schimbarea a însemnat şi o creştere în
dimensiuni considerabilă, fiind cu 140mm lungă, cu 20mm mai
lată şi cu 16mm mai înaltă.
Prima versiune apărută a fost cea
hatchback în 5 uşi în 2004, urmată de cea wagon şi de
puternic diferenţiatul GTC, model care la acea vreme a introdus
parbrizul panoramic, element unic pe un automobil de serie.
Ulterior au apărut şi versiunile sedan şi modelul coupe cabrio,
care beneficia de un acoperiş metalic retractabil Twin Top.
Colaborarea cu Lotus pentru acordarea trenului
de rulare a fost continuată şi la această generaţie, în plus fiind
introdus şi sistemul Continuous Damping Control. Această inovaţie
controla reacţia amortizoarelor la variaţiile şoselei sau la
input-urile şoferului oferind un confort îmbunătăţit.
Motoarele disponibile pe această
generaţie au fost 1.4L (90 CP), 1.6L (105 CP) 1.8L (125 CP) , 2.0L
Turbo (170 CP respectiv 200 CP), 1.3L CDTi Diesel (100
CP), 1.7L CDTi Diesel (80 CP respectiv 100 CP) 1.9L CDTi Diesel
(120 respectiv 150 CP).
Vârful de gamă al
lui Astra H a fost Opel Astra OPC, bazat doar pe sportiva caroserie GTC. Sub capotă se afla
motorul de 2.0 litri Turbo revizuit pentru a atinge 240 CP şi un
cuplu de 320 Nm. În 2005, anul apariţie, această versiune îşi
surclasa adversarii cu tracţiune din punct de vedere a puterii
oferite.
O dată cu acest model
Opel a mai făcut un pas spre expansiunea estică, G.M. Rusia lansând
o unitate de producţie SKD (Semi Knocked Down)
pentru Astra, cu
o capacitate anuală de 25.000 de unităţi. Opel Astra H a mai fost
fabricat în Bochum (Germania), Antwerp (Belgia), Porth
Elizabeth (Africa de Sud), Zaporizhia (Ucraina), Gliwice (Polonia),
Kaliningrad (Rusia), Sao Caetano (Brazilia) şi Ellesmere Port
(Marea Britanie).
La
ora 17 veţi vedea povestea modelului
contemporan.